Profilaktyka w Zespole Szkól Ekonomicznych w Złotowie
Zajęcia miały na celu ukazanie powagi problemu współczesnego nastolatka w chwili zażywania „dopalaczy” i w okresie zmagania się z nałogiem, a także stwarzały możliwość zrozumienia ich negatywnego wpływu na całe życie. Pomocą do zrozumienia tematu było wysłuchanie nagrania przejmującej historii młodego człowieka, tzw. „burza mózgów”, praca w grupach, czy stwarzanie niewielkich inscenizacji teatralnych, obrazujących autentyczne wydarzenia z życia uzależnionych młodych ludzi.
Warsztaty dotyczące mediów pozwalały na swobodne przypomnienie ich ważnej roli, ale jednocześnie sygnalizowały niebezpieczeństwa płynące z ich ciągłego i nieumiarkowanego korzystania. Dawały również szansę szczerego „spojrzenia” na samego siebie w kontekście portali społecznościowych (Facebook, Twitter, WhatsApp itp.) i ewentualnego uświadomienia sobie rodzącego się uzależnienia. Uczestnicy zajęć z wielkim entuzjazmem brali również udział w „Sprawie sądowej”, wcielając się w rolę „sędziego”, „prokuratora”, „obrońcę” i „świadka”, odważnie bronili swoich stanowisk, co sprzyjało rodzeniu się świadomości ryzyka uzależnienia od mediów.
Zabawa „w dialog ojcowski” i „w dialog macierzyński” stanowiła podsumowanie zajęć, podczas których uczniowie mogli wymienić się swoimi odczuciami, myślami dotyczącymi korzystania z telefonu komórkowego.
Istotnym, a zarazem pierwszym elementem warsztatów był „trening relaksacyjny”, który dawał uspokojenie psychiczne, obniżenie oznak stresu, większą świadomość swojego ciała, wyciszenie. W konsekwencji czego, młodzież mogła wykorzystać ten czas na bycie ze swoim
info: ZSE
9 ulubionych miejsc kleszczy w ciele
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?