Do czasu wznowienia ruchu pociągów, planowanego na dzień 21 października, kontynuowane są prace przy remoncie i budowie nowych peronów. Na przystankach pomiędzy Obornikami Wielkopolskimi, a Piłą instalowane jest oświetlenie i tablice informacyjne. W marcu przyszłego roku ma się rozpocząć również przebudowa drugiego toru pomiędzy Obornikami Wielkopolskimi, a Poznaniem, co spowoduje kolejne utrudnienia na drodze kolejowej z Piły do Poznania.
W ramach tej inwestycji jest zmodernizowane 134 km torów oraz zbudowane są 4 nowe przystanki: Poznań Podolany, Złotniki Grzybowe, Złotkowo i Bogdanowo. Ponadto budowa lub przebudowa 34 peronów oraz modernizacja torów, które to prace znacząco podniosą komfort podróżowania także osobom o ograniczonej mobilności. Na stacjach w Chodzieży i Pile będą wyremontowane przejścia pod torami.
Po remoncie trasy pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a towarowe do 80 km/h. Po całkowitym zakończeniu modernizacji czas podróży pociągiem z Poznania do Piły będzie trwał ok. 80 min. zamiast wcześniejszych 120 min.
Warto czekać na dokończenie tej inwestycji, gdy w perspektywie jest znaczne polepszenie komfortu jazdy jak i skrócenie jej czasu na trasie Piła - Poznań.
Info. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?