W budżecie miasta na prace przedprojektowe dla IV linii metra zarezerwowano dokładnie 50 mln 922 tys. zł brutto. Oferty w przetargu złożyły następujące firmy:
- ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o. - 54,7 mln zł brutto;
- Voessing Polska Sp. z o.o. - 52,3 mln zł brutto;
- Metroprojekt sp. z o.o. - 52,2 mln zł brutto.
Wszystkie oferty są więc nieznacznie powyżej zakładanej kwoty na ten cel. Wykonawca na wykonanie całości prac będzie mieć 38 miesięcy.
Po co prace przedprojektowe?
Zadaniem wybranego w postępowaniu projektanta będzie wykonanie m.in.: opracowania stref wpływu budowy obiektów metra na zabudowę sąsiadującą; dokumentacji hydrogeologicznej i geologiczno-inżynierskiej; projektu koncepcyjnego - raportu wstępnego i końcowego.
Realizując zamówienie firma projektowa dokona analizy trasy IV linii metra, która obejmie lokalizację obiektów - usytuowanie w terenie, potencjalne miejsca kolizyjne lub wymagające szczególnego potraktowania, przy uwzględnieniu istniejących obiektów budowlanych i budynków, istniejącej infrastruktury oraz naturalnych przeszkód - tłumaczy stołeczny ratusz.
Prace przedprojektowe mają również dać odpowiedzi na pytanie, czy możliwe będzie zastosowanie prowadzenia ruchu pojazdów autonomicznych (poruszających się bez udziału maszynisty) oraz zastosowanie na stacjach systemu drzwi peronowych. Ważne będzie również wykorzystanie rozwiązań proekologicznych - m.in. związanych z zaopatrywaniem w energię i ciepło oraz wykorzystanie wód opadowych.
Terminy i kryteria oceny
Prace przedprojektowe linii M4 wraz ze Stacją Techniczno-Postojową powinny zakończyć się do 2027 roku.
Oferty oceniane będą według kryterium cenowego (60 proc.) oraz kryteriów pozacenowych dot. dysponowania przez wykonawców osobami legitymującymi się dodatkowym doświadczeniem (doświadczenie: Projektanta Architekta, Projektanta Konstruktora, Projektanta Kolejowe, Projektanta Geologa – każde po 10 proc. wartości całkowitej oceny – ponad doświadczenie wymagane na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu) - przekazali urzędnicy.
Przedmiot zamówienia nie obejmuje wykonania koncepcji architektonicznej elementów wystroju (wykończenia) hal peronowych i hal odpraw, szczegółowej formy i kształtu pawilonów wyjściowych stacji metra oraz zagospodarowania terenu w rejonie projektowanych obiektów naziemnych linii metra. Takie elementy będą przedmiotem odrębnego postępowania.
Najdłuższa linia metra w Warszawie
Według przyjętych założeń linia M4 będzie dłuższa od dotychczasowych linii M1 i M2 - ma liczyć 26 kilometrów i 23 stacje - w tym dwie wspólne z M2 i M3. Osiem stacji ma być wyposażonych w komory torów odstawczych. W ramach odcinka ma powstać również kolejna stacja techniczno-postojowa oraz nowa centralna dyspozytornia.
Eurowybory 2024. Najważniejsze "jedynki" na listach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?