Technicy elektronicy programowali zbudowanego podczas zajęć robota. Poza tym pracowali w systemie Arduino oraz poznawali nowy program Ottodiy. Podczas zajęć odkrywali także nowe możliwości tego oprogramowania. Stworzony przez uczniów robot chodził i tańczył.
Technicy elektrycy musięli połączyć układy wykonawcze w robocie oraz występujące w nim czujniki. Uczniowie obu zawodów wspólnie projektowali wygląd urządzenia. Dodatkowo elektrycy zapoznali się z system Arduinoi i jego oprogramowaniem.
Zajęcia dla grup odbywały się wspólnie i prowadzone były tylko w języku angielskim.
Technicy logistycy poznali zagadnienia dotyczące prawa gospodarczego we Włoszech. Na zajęciach symulacyjnych projektowali własne firmy, działające na rynku międzynarodowym – Włochy - Polska. Dokonywali zakupu towarów, ich transportu i magazynowania. Weryfikowali zasadność wyboru branży, miejsca prowadzenia działalności i zatrudnienia pracowników. Swoje projekty prezentowali w języku angielskim. Na zakończenie odbyła się dyskusja panelowa dotycząca wad i zalet tych rozwiązań.
Technicy pojazdów samochodowych swoje praktyki odbywali w warsztatach mechanicznych. Również komunikowali się z pracodawcą używając języka angielskiego, dzięki temu poznali słownictwo zawodowe. Podczas zajęć diagnozowali uszkodzenia w pojazdach, pomagali przy wykonywaniu prostych napraw i sprawdzali poprawność parametrów w samochodzie. Realizowali także czynności związane z lakierowaniem i polerowaniem karoserii.
Uczniowie wrócili już z praktyk zagranicznych i kontynuują je teraz w Polsce. Są bardzo zadowoleni, że brali udział w tym projekcie, ponieważ poznali zasady organizacji i pracy włoskich firm. Znaczącym atutem tego wyjazdu było sprawdzenie i rozwinięcie kompetencji językowych uczniów.
Na podst.inf.CKZiU
Foto CKZiU
Pensja minimalna 2024
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?